Вeликoвaнтaжні aвтoсaмoскиди, щo цілoдoбoвo прaцюють і зупиняються лишe нa тexoбслугoвувaння чи рeмoнт, нaoчнo прoдeмoнструвaли свoю нaдійність в склaдниx умoвax ПрAТ «Пoлтaвський ГЗК». Впeршe нa тeритoрії пoстрaдянськoгo прoстoру укрaїнські aвтoмoбілі aмeрикaнськoгo пoxoджeння — СAТ 785С — мaють прoбіг пoнaд мільйoн кілoмeтрів.
Зaгaлoм тільки в гірничoдoбувнoму бізнeсі Укрaїни eксплуaтується 220 aвтoсaмoскидів Сaterpillar, з ниx 120 — СAТ 785С. Влaсникoм 45 вeликoвaнтaжниx aвтoмoбілів цієї нaйпoпулярнішoї мoдeлі лінійки гірничoї тexніки є ПрAТ «Пoлтaвський ГЗК». І сaмe сaмoскиди, щo eксплуaтуються в кaр’єрі дaнoгo підприємствa, пeрexoдять мільйoнний рубіж. Цe дужe вaжливий пoкaзник eфeктивнoсті тa eкoнoмічнoї дoцільнoсті викoристaння сaмe цієї тexніки. Интересах вирoбникa цe щe oднe підтвeрджeння нaдійнoсті aвтoмoбіля, про сервісної організації — якості його обслуговування.
— У нас дуже складні умови експлуатації, завжди коротке плече і круті підйоми, — наголошує перший заступа голови правління ПрАТ «Полтавський ГЗК» Володимир Іванов. — В умовах гірничорудних погрузчик’єрів дуже складно отримати такий пробіг. Ради всю історію нашого комбінату лише пара автомобілі Komatsu HD-1200 мали такий показник. Мільйонного пробігу в САТ 785С було досягнуто менш ніж следовать десять років. Це стало можливим лише завдяки професіоналізму екіпажів і тристоронньому співробітництву.
Безумовно, тривалість і ефективність експлуатації бай-якої техніки має три складові — це надійність і якість збірки самого автомобіля, правильна експлуатація та своєчасне і якісне обслуговування. Надійність впадина’єрних самоскидів Caterpillar, широкий спектр і якість сервісних послуг стали основними факторами вибору саме цієї техніки исполнение) оновлення та розширення технологічного парку комбінату.
Станом получи и распишись сьогодні два кар’єрних самоскиди САТ 785С (№108 і №115) перейшли мільйонний рубіж, ще двум — наближаються до нього.
— Ми з нетерпінням чекали бери цю подію, тим більше, що лише Вотан кар’єрний самоскид моделі САТ 777 получи и распишись красноярському золотодобувному підприємстві у 2011 році досягнув такого рубежу, а серед моделей САТ 785С, що експлуатуються в углубление’єрах пострадянського простору, лише автомобілі ПГЗК пройшли мільйон кілометрів, — наголошує керівник підрозділу сервісу відділу гірничої техніки, управленец гірничого філіалу компанії «Цеппелін Україна» Віктор Рядненко. — Це творение тісного співробітництва між власниками цієї техніки і нами. У нас спільна мятва, до якої ми йдемо разом.
Дійсно, отметка у всіх одна. Підприємство зацікавлене в отримані прибутку, а во (избежание цього потрібно зменшувати собівартість продукції. Знак виробника гірничої техніки Caterpillar, її ексклюзивного офіційного дилера і сервісної компанії «Цеппелін Україна» також зрозуміла — підвищення конкурентоспроможності саме цих автомобілів. А це знаходиться в прямій залежності безграмотный стільки від вартості автомобіля, скільки від терміну його експлуатації і робочого ресурсу тощо. Чим більші ці показники, тим менші питомі витрати підприємства сверху перевезення гірничої маси.
— Вартість САТ 785 достатньо висока і утримувати такий автомобіль в технічно справному стані, щоб отримувати прибуток, дуже как по пальцам, — наголосив Віктор Рядненко. — Це потребує значних фінансових, матеріальних та трудових ресурсів. Мільйон кілометрів пробігу — це доказ того, що і ми, і підприємство вибрали вірний дорога.
Для гірничодобувних підприємств світу, на відміну від країн СНД, такий пробіг кресловина’єрного самоскиду не виключення, а регламент. Світовий вектор розвитку, який обрали у ПрАТ «Полтавський ГЗК», зокрема відмова від економії получи обслуговуванні техніки та впровадженні найкращих світових практик, нести свої дивіденди. Проте на комбінаті никак не зупиняються на досягнутому. На сьогодні мільйонники приблизно напрацювали 70 тисяч мотогодин, угоду кому) кар’єрної техніки Caterpillar цей показник може бути в третину більшим.
— У нас з «Цеппелін Україна» спільна програма подовження терміну ефективної експлуатації самоскидів предварительно 100 тисяч мотогодин, — розповідає Володимир Іванов. — Це складна кропітка робота. Сьогодні в режимі возлюбленный-лайн контролюється більше тисячі параметрів роботи вузлів і агрегатів цих автомобілів. Для підставі цих даних сервісна компанія має можливість проаналізувати становище автомобіля і спрогнозувати його поведінку на певний період, як наслідок, вчасно підготуватись по ремонту або до усунення дрібних неполадок під миг технічного обслуговування. Саме підвищенню ефективності роботи в цих напрямках присвячена частина стратегічних ініціатив. Важлива і підтримка виробника. Всі новації, які впроваджуються Caterpillar сверху нових моделях, по можливості ми застосовуємо і во (избежание нашої техніки.
Зроблено лише перші чертеж в цьому напрямку, проте є впевненість, що загальний исход від впровадження всіх сучасних надбань Caterpillar, внесення конструктивних змін предварительно вузлів і агрегатів, нових методів діагностування, обслуговування і ремонту допоможуть далеко не тільки отримати такий мільйонний пробіг і получи інших автомобілях, але й значно збільшити термін їх ефективної експлуатації.
Проте вже сьогодні можна говорити, що завдяки професіоналізму екіпажів, надійності вузлів та агрегатів САТ 785С, професійності працівників сервісного центру у ПрАТ «Полтавський ГЗК» в черговий нечасто досягнуто найкращих результатів серед споріднених підприємств країн СНД.
— Я хочу подякувати керівництву гірничотранспортного цеху та екіпажам ради дбайливе ставлення до цієї вартісної техніки, — наголосив Володимир Іванов. — В першу чергу це їх дело, що техніка має пробіг більше мільйона кілометрів і продовжує працювати. Маю надію, що екіпажі інших автомобілів братимуть з них бортовка. І, безумовно, хочу подякувати компанії «Цеппелін Україна» ради підтримку, завдяки якій ми вже досягаємо таких високих показників напрацювання вузлів і агрегатів. Задолго. Ant. с речі, основні з них (двигун, КПП, бортові редуктори) в обох машинах, що мають пробіг понад мільйон кілометрів, відпрацювали вплоть до капітального ремонту значно більше, ніж заявлено виробником. Це одна із багатьох складових конкурентоспроможності нашого підприємства.